مبل اهواز

انواع سبك دكوراسيون

انواع سبک دکوراسیون

انواع سبک دکوراسیون را در این مقاله به شما معرفی میکنیم با ما همراه باشید.

مقدمه

امروزه یکی از جلوه کننده ترین چیز در منزل بعد از نمای بیرونی آن نمای داخلی یا دکوراسیون داخلی

است که به زیبایی خاصی به خانه می بخشد و برای انسانی که دارای روحیه ی شاد وتنوع طلب است

یک فاکتور مهم و اساسی بحساب می آید که میتواند با ایجاد تغییرانتی در آن،آن را تنوع

ببخشد.همچنین به دکوراسیون داخلی معماری داخلی نیز گفته میشود که خود دارای تحصیلات

تخصصی می باشد که در دانشگاه ها یکی شاخه های معماری می باشد.

در این مقاله ما قصد داریم انواع این سبک هنر داخلی ساختمان را بهتر بشناسیم تا انتخابی صحیح

داشته باشیم و در زیبایی و شکیل بودن خانه سهم بسزایی داشته باشیم و از طرفی با کارایی بهتر و

هزینه کمتر زیبا ترین و با کار آمد ترین کار را تحویل بگیریم.

در یک تقسیم بندی درباره انواع سبک دکوراسیون داخلی می توان به سبک مدرن و صنعتی و

مینیمال و…اشاره کرد.که افراد با توجه به اطلاعاتی که درباره این سبک ها در اختیارشان قرار می

دهیم می توانند بهترین سبک را متناسب با نوع نیاز خود و منزلشان سفارش دهند.

۱-سبک مدرن:

انواع سبک دکوراسیون

در این سبک سادگی حرف اول و آخر را میزند.استفاده از رنگ های زد هم و واضح بودن اشکال بکار رفته در وسایل منزل و صاف و یک دست بودن و براق بودن را میتوان از ویژگی های این سبک دانست و جلوه زیبایی را به نمایش گذاشته و توانسته مخاطبان زیادی از جمله جوانان را به خود جلب کند.همانطور که از اسم این سبک بر می آید سبکی مدرن و نو ظهور است که از اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم شکل گرفت و توانسته جای خود را در خانه ها پیدا کند.در این سبک حس شادمانی و نشاط و فعالیت به چشم بیننده القا میشود و مخاطب را به فعالیت و سر زندگی دعوت میکند.همانطور که گفته شد مبلمان یکی از ابزار های مهم در دکوراسیون است در سبک مدرن میتوان از انواع مبل راحتی برای تطبیق با فضای خانه استفاده کرد.

۲-سبک معاصر یا دکوراسیون امروزی:

انواع سبک دکوراسیون

گاهی افراد دچار اشتباه میشوند و سبک مدرن را با سبک معاصر و یا امروزی اشتباه میگیرندیا همان تعریفی که برای سبک مدرن شده را برای سبک معاصر یا امروزی استفاده میکنند.این در حالی است که در سبک مدرن همانطور که اشاره شد از قواعدی مانند سادگی،براق بودن و اشکال واضح پیروی میکند و جلوه ای پویا و رسمی به خانه میبخشد.این در حالی است که در سبک مدرن و امروزی از هیچ یک از قواعد پیروی نمی کند و بدنبال آن است که چیدمان خود را طوری طراحی کند که حس صمیمیت و دوستی بیشتر به مخاطب القا شود.

۳-سبک مینیمال:

انواع سبک دکوراسیون

این سبک را میتوان از سبک های پر مخاطب معنا کرد که از قواعدی مانند سبک مدرن بهره میگیرد و سادگی نیز در این سبک به چشم میخورد.در واقع سبک مینیمال تلفیقی از سبک مدرن و سبک امروزی است که زرق و برق و تجملات در آن کاملا خنثی است و رنگی که به وفور در آن یافت میشود رنگ سفید است همچنین از رنگ سیاه نیز استفاده میگردد.

سبک مینیمال به سادگی و حذف تمامی عناصر اضافه در دکوراسیون تاکیید ویژه دارد بنابراین این سبک را میتوان از جمله سبک های کم هزینه قرار داد.

۴-دکوراسیون صنعتی:

دکوراسیون صنعتی همزمان با شروع انقلاب صنعتی اروپا شروع بکار کرد.در این دوره با راه افتادن کارخانه ها و مراکز صنعتی دکوراسیون منزل این حس را مخاطب القا میکند که انتقلاب صنعتی سبب پیدایش این سبک شده است  حس دیگری که در این سبک به مخاطب القا میشود حس ناتمامی و بی نهایت بودن است در این سبک بسیاری از ثروتمندان و اشراف بدلیل علاقه به زرق و برق از مبلمان چرم استفاده میکردند بنابراین پیشنهاد ما به کسانی که این سک را می پسندند استفاده از مبلمان چرم است.

۵-سبک اسکاندیناوی:

انواع سبک دکوراسیون

نام این سبک در زیبایی ظهاری آن تاثیر بسزایی دارد و تقریبا تمام ویژگی های این سبک برگرفته از نام آن است. اسکاندیناوی کشوری در شمال اروپا با مردمانی که زندگی بسیار ساده ای دارند.بنابراین سادگی جز جدایی ناپذیر از این سبک است.استفاده از چوب و پلاستیک در کنار استیل در این این سبک به چشم میخورد و ازجمله ویژگی های این سبک است و همچنین استفاده از رنگ های سفید در این سبک هم بچه میخورد.تا اینجای توضیحات شاید متوجه شده باشید این سبک در واقع همان سبک مینیمال است در واقع سبک مینیمال سبک خود را مرهون سبک اسکاندیناوی می باشد.

۶-سبک سنتی غربی:

انواع سبک دکوراسیون

در سبک از دکوراسیون داخلی از سبک کلاسیک و استفاده از وسایل پر زرق و برق به چشم میخوردبه عبارت دیگر در این سبک سعی شده سادگی و تجملاتی بودن یک جا جمع شود سبک سنتی غربی را میتوان ناشی از حساسیت غربی ها در طراحی دانست در این سبک از پارچه های مخملی استفاده شده و همچنین در این سبک از رنگ های تیره نیز استفاده شده.

۷-سبک سنتی خاور میانه ای:

انواع سبک دکوراسیون

این سبک را میتوان به ایران نسبت داد استفتده از فرش و گلیم و استفاده از رنگ های گرم خصوصا قرمز از ویژگی های بارز این سبک است و همچنین استفاده از طرح های اسلامی و ایرانی،استفاده از پشتی با طرح های ترمه ای و استفاده از نقوش سنتی از دیگر ویژگی های این سبک است که میتوان به آنها اشاره کرد.این سبک را سبک سنتی ایرانی نیز میتوان نامید زیرا بیشتر از طرح های سنتی ایرانی بهره میگیرد.

۸-سبک دکوراسیون سنتی شرقی:

کشور هایی نظیر چین و ژاپن زندگی بسیار عادی و ساده ای دارند که از هرگونه تجمل گرایی به دور است در عین حال بسیار زیباست.نتیجه ای که از زندگی این مردمان گرفته میشود که سبک سنتی شرقی سبکی ساده و در عین حال زیباست و برگرفته از سبک مدرن است را بوجود آوردهاثبات این حرف آن است که در این سبک از وسایلی که لبه مربعی و گوشه دار استفاده میکنند.همین امر سبب شده که در عین سادگی و ایجاد حس صمیمانه سبکی مدرن را به یاد آوردکه در آن از وسایلی استفاده میشود که دارای خط صاف هستند.استفاده از نقش و نگار منیاتوری شده،استفاده از میز های مربعی شکل با پایه هایی کوتاه و کم ارتفاع و… از جمله ویژگی های سبک شرقی است که میتوان به آنها اشاره کرد.

۹-سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال:

این سبک را میتوان سبک پیوستگی سبک سنتی و مدرن نامید به عبارت دیگر ترکیب و تلفیق دو سبک مدرن و سنتی را سبک انتقالی میگویند به همین علت طرفداران زیادی دارد چون هم میتوانند از سادگی و صمیمیت سبک سنتی استفاده کنند وهم از شیک بودن سبک مدرن.بیشترین مواد استفاده شده در این سبک شیشه و استیل است.

۱۰-سبک دکوراسیون فرانسوی:

در این سبک نمای دیوار ها بسیار مجلل و باشکوه کنده کاری میشوند.استفاده از سنگ و آجر نیز در این سبک زیاد به چشم میخورددر این سبک نیز از فرش استفاده میشود.رنگ های مورد استفاده در این سبک زرد و نارنجی می باشد.در سبک دکوراسیون فرانسوی استفاده از هر نوع وسیله و ابزار تزینی و تجملاتی به خوبی استقبال میشود.این سبک را میتوان یک سبک تجملاتی و پر زرق و برق دانست.

۱۱-سبک روستیک:

واژه روستیک و نحوه طراحی این سبک ذهن را ناخود آگاه به سمت زندگی ساده و بی تکلف روستایی میبردکه در آن از وسایل طبیعی مانند سنگ و چوب استفاده میشودو همچنین استفاده از هر نوع وسیله قدیمی از دیگر از ویژگی های این است که به چسم میخورد.البته این بدان معنی نیست که نتوان از این وسایل استفاده کرد یا بدلیل قدیمی بودن از کار افتاده هستند بلکه تنها به این خاطر است که سبک وسیاق زندگی روستایی را به ما نشان دهدو باعث زیبا تر کردن نمای داخلی دکوراسیون شودهمچنین این سبک را نیز میتوان از پرطرفدار ترین این سبک ها دانست.

۱۲-سبک دکوراسیون هایودی:

دلیل نام گذاری این سبک آن است که میخواهند مخاطب را به فضای هایودی و سینما های آن ببرند.تجمل گرایی استفاده از وسایل پر زرق و برق از جمله اولویت های بارز این سبک است.همچنین استفاده از رنگ های خاص و وسایل تزینی بی نظیر ،استفاده از مبلمان های مجلل و نور پردازی هایی به سبک سینما های هالیودی چشم هر مخاطبی به خود خیره میکند.

۱۳-سبک دکوراسیون شب شیک:

انواع سبک دکوراسیون

کاربرد انواع مبلمان را اینجا بخوانید

تلفیق و ترکیب دو سبک روستیک و سبک مدرن سبک شب شیک را بوجود می آورد.نور پردازی بسیار زیبا در کنار استفاده از وسایل قدیمی و کهنه جلوه ای خاص و منحصر به فرد را برای فرد ایجاد میکند که در نوع خود کم نظیر استاز طرفداران این سبک خانوم ها هستند چرا که رنگ های سفید و صورتی بیشتر به چشم میخورد.

۱۴-دکوراسیون ساحلی:

استفاده از رنگ های آبی و سفید تداعی آرامش و تصویر دریا و ساحل است استفاده بسیار زیادی از چوب در این نوع سبک از دکوراسیون حس سواحل دریا و آرامشی که دریا به ارمغان  می آورد را دارد.در ایجاد فضای ساحلی علاوه بر دریا فضای باز لازم است بنابراین در این سبک از پرده استفاده نشده است نور خورشید فضا را برای حس و حال دریا فراهم تر میکند.از این سبک بیشتر برای خانه های ساحلی استفاده میشود.

با توجه به سبک هایی که از یک دکوراسیون داخلی گفته شد بهتر است بعد از شناخت هرکدام با توجه به نیاز و کاربرد و سلیقه خودتان یکی را انتخاب و جلوه تازه تری به نمای داخلی ساختمان بدهید.   

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • دسترس پذیری
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • فیلدهای سفارشی
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping